saray.se

Saray.se

måndag 29 november 2010

Kan billigt vara bra?

Det är skillnad på billigt och prisvärt.
I staden där jag arbetar finns en Pizzeria som tar 29:-/pizza. Jag har sett erbjudande men jag har aldrig ens tänkt tanken på att handla där. Varför? Jag har svårt att tänka mig att det inte är något lurt när man har så låga priser?
Idag chansade jag och åt dagens (kycklinggrillspett med pommes) för 59:-. Mitt vanliga lunchak ligger femtio meter från denna restaurang och tar 79:- för samma rätt. Den restautangen har alltid minst 20 sittande lunchgäster. Men på mitt nya ställe jag var ensam om att äta lunch för 59:-. Inte en enda kund kom heller in under denna tid som jag åt!
Maten var minst i samma klass som på den dyrare restaurangen och var alltså prisvärd.
Priset är inte den enda konkurrensfördel ett företag har, och att sänka priset ger inte automatiskt fler kunder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar